Om te begrijpen waarom je vaak erkenning en waardering buiten jezelf zoekt, is het belangrijk om te gaan kijken naar de ervaringen die jou gekwetst, beschadigd en getraumatiseerd hebben.

Het is belangrijk dat je gaat zien dat het zoeken naar erkenning en waardering buiten jezelf NIET disfunctioneel is, maar een logisch gevolg van jouw opvoeding.

Als je bent opgegroeid in een disfunctioneel gezin, is het namelijk niet jouw schuld dat je je niet echt verbonden voelt met jezelf.

Want als jouw vader of moeder jou niet ECHT hebben kunnen zien op een psychologisch niveau en zij zich niet ECHT met jou hebben kunnen verbinden toen jij een kind was, dan leer jij dat je niet gezien wordt.

Als je als kind een emotie ervaart, dan ben je 1 met deze emotie. Je hersenen denken daar nog niet over na, maar ervaren alleen een gevoel van genegeerd worden.

Als je je als kind genegeerd voelt, dan voel je je slecht. Als een kind zich slecht voelt, dan gaat een kind er vanuit dat het ook slecht is. Je hersenen konden nog geen onderscheid maken tussen emoties en gedachten.

Het bovenstaande kan tot gevolg hebben dat jij je in je volwassen leven niet veel waard voelt en dat je ook vindt dat je geen goede dingen waard bent. Het is dus van belang om je hier van bewust te gaan worden.

Als je je hier niet van bewust bent of wordt, dan leef je volgens de overtuiging dat je slecht bent en niets waard bent. Je maakt dan onbewust keuzes in jouw leven die gebaseerd zijn op deze overtuiging. Je blijft dan ook constant waardering en erkenning zoeken buiten jezelf, omdat je nooit ECHT bent gezien en bent bevestigd in jezelf. Je weet dus niet beter dan dat jouw bestaansrecht op die manier bevestigd moet worden.

Als je je hier wel van bewust wordt en deze overtuiging gaat veranderen doordat er inzicht in jezelf is ontstaan, jij jezelf gaat waarderen en er heling in jezelf is ontstaan, dan kun je een leven gaan creëren dat gebaseerd is op wat jij ECHT wilt en waar jij gelukkig van wordt en waar jij je goed bij voelt. Je gaat keuzes maken vanuit jezelf, die passen bij jouw gevoel, want jouw gevoel geeft exact aan wanneer jij iets doet wat fijn voor jou is en wanneer niet. Je gaat keuzes maken vanuit verbinding met jezelf.

Door Transpersoonlijke Trauma Therapie ga jij kijken naar de kwetsuren/trauma’s die er voor zorgen dat jij niet echt in verbinding staat met jezelf. Hierdoor krijg je ook inzicht en bewustwording over hoe deze kwetsuren/trauma’s zijn ontstaan. Door deze kwetsuren/emotionele belemmeringen op te ruimen, reageer je niet meer vanuit jouw oude ik, maar ontstaat er ruimte voor een andere manier van leven.

Ik ben er in gespecialiseerd om jou daarbij te helpen.

Pin It on Pinterest

Share This